گفته هایی ازتولد تامیان سالی

آموزش - نصیحت - ورزشی - روانشناسی - مشاوره - انتقاد - وغیره ......

گفته هایی ازتولد تامیان سالی

آموزش - نصیحت - ورزشی - روانشناسی - مشاوره - انتقاد - وغیره ......

کودک آزاری

مقدمه
گروهی از صاحب نظران هر نوع رفتار خشونت آمیز بزرگسالان علیه کودکان و نوجوانان( از ضربه های خفیف گرفته تا حملات آسیب زای شدید )را نوعی کودک آزاری می شناختند . بر این مبنا رفتار خشن، عملی بود که از روی قصد و به طور عمدی انجام می گیرد و در شخص دیگر، درد یا صدمه جسمی ایجاد می کند . اما برخی معتقد بودند اعمال خشونت آمیز به دو دسته ی طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شود و چنان چه والدین یا مراقبان، به قصد کنترل یا هدایت رفتار کودک از اقدامات خشونت آمیز استفاده کنند، این رفتار, طبیعی بوده و کودک آزاری محسوب نمی شود .
در تقابل این دو دیدگاه، در نهایت قانون پا در میان نهاد و اعلامیه حقوق کودک به سال 1959 به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید که نماینده ایران نیز به آن رای مثبت داد . هم چنین در سال 1372، جمهوری اسلامی ایران به عضویت پیمان نامه ی حقوق کودک، مصوب سازمان ملل متحد، در آمد و به این ترتیب، راه برای تصویب قوانین مربوط به پیشگیری از کودک آزاری در ایران هموار شده است .
تعریف
هر چند که از کودک آزاری تعاریف متعددی ارایه شده است، با این حال یکی از تعاریفی که جامع تر و کامل تر می باشد، عبارت است از :
( کودکی که مورد بدرفتاری واقع شده و فراموش گردیده،کودکی است که رفاه و سلامت روانی و جسمی او در معرض تهدید قرار گرفته است ) .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد